Snygga broschyrställ och varför du behöver dem

Som företagare är man alltid mån om att den egna verksamheten ska exponeras så effektivt, värdigt och till så låg kostnad som möjligt. All form av exponering ska plocka fram det allra bästa hos bolaget; det ska på bästa sätt spegla verksamheten och de produkter eller tjänster som erbjuds. På en marknad där det råder hög konkurrens är det en utmaning att idag nå ut i bruset som alla företag tillsammans producerar. Av den anledningen krävs det en tydlig strategi och en effektiv plan för att kunna exponeras och synliggöras i alla tänkbara sammanhang. Som den gamla men fortfarande högaktuella marknadsföringsregeln säger: om man inte syns så finns man inte. Det är förödande för vilket företag som helst att misslyckas med kommunikationen av det egna varumärket. Men, som väl är finns det en rad olika produkter man kan använda sig av för att framhäva de produkter och tjänster som står till buds. En av dessa produkter är ett broschyrställ.

 

Det kan tyckas ganska enkelt; ett ställ för broschyrer ser väl alltid likadant ut? Absolut inte. Broschyrstället fungerar i princip som en snygg ram gör för helheten hos en tavla; den bidrar till det totala intrycket. Stället ska inte synas eller sticka ut för mycket utan istället vara en diskret hållare av den information du vill förmedla. Samtidigt fungerar det som en viktig kommunikationskanal mellan företaget och kunden. Ett snyggt och passande broschyrställ gör mycket för helhetsintrycket av presentationen och av den anledningen finns det en rad olika broschyrställ i olika stilar och utföranden att välja bland. Här är det som vanligt eget tycke och smak som avgör vilken eller vilka varianter man önskar. Du som kund kan alltid vända dig till oss om du behöver lite råd och tips; vi är experter inom området och hjälper dig gärna med alla de funderingar du kan tänkas ha.

 

Olika varianter av broschyrställ

Som redan nämnts finns broschyrställ i en rad olika varianter. Vad du väljer beror på vilken storlek på broschyr eller blad du behöver exponera, samt förstås vilken design du gillar och som passar er verksamhet. Det beror också på i vilket sammanhang ert företag vill använda dessa broschyrställ, om det är på kontoret eller i samband med en mässa. Vi erbjuder bland annat rekommenderade och högkvalitativa ställ som är tillverkade av plexi, det vill säga en form av plast. Kvaliteten är utsökt, vilket innebär att man kan ha dem under en mycket lång tid. Dessa broschyrställ är mycket populära och är uppskattade på grund av den förhållandevis låga vikten i kombination med den snygga designen. De exponerar produkterna på allra bästa sätt genom att täcka innehållet minimalt. Ett broschyrställ ska inte dölja innehållet utan istället framhäva det!

 

Vi erbjuder broschyrställ i formaten A4, A5, A6 och A65 för att ni ska hitta det som passar era behov. Samtliga ställ har egen design och prägel och passar utmärkt att kombinera med varandra, om ni så skulle önska, om ni inte väljer flera av samma design. Det handlar som sagt mycket om sammanhang och samtidigt om hur mycket utrymme ni har tillgängligt för exponeringen. Valet av ställ blir därmed helt situationsberoende och det är av den anledningen vettigt att som företag skaffa sig olika uppsättningar broschyrställ att användas i olika sammanhang; på kontoret/butiken samt på mässor eller events av olika slag.

 

Broschyrställ på kontoret

Det är alltid både snyggt och informativt att använda sig av broschyrställ på ett kontor, helst i närheten av er entré så att besökaren möts av ert budskap så tidigt som möjligt vid besöket. Denne har då möjligheten att enkelt plocka med sig en broschyr antingen på väg in till ditt möte, eller på vägen ut. Ett broschyrställ fungerar också som en snygg inredningsdetalj i kontorsmiljön; ett ställ i snygg design med en representativ broschyr på plats gör otroligt mycket för intrycket och kunderna får direkt en bra känsla för verksamheten. Mycket effektivt för synligheten kan också vara att placera ett ställ i skylten, det vill säga i fönstret, som förbipasserande kunder kan upptäcka.

 

Broschyrställ i butik

I butik är det mycket effektiv marknadsföring att kunden möts av ett ställ med information. Som exempel kan här tas en bilhall, i samband med försäljning av nya bilar. Snygga broschyrer som visar en biltillverkares aktuella sortiment förgylls alltid av ett stiligt broschyrställ, som får stå strategiskt placerat. Detta ger i sig en känsla av exklusivitet och är ofta det första steget till en bilaffär, helt enkelt eftersom känslor styr den här typen av affärer otroligt mycket. Broschyrställ fungerar i alla butiker; har man produkter att sälja finns det alltid en anledning att ge dessa den exponering som krävs för att kunden ska kunna upptäcka dem. Tänk dock på placeringen, det vill säga att placera ställen där de inte står i vägen för kunden eller några andra varor som också måste synas.

 

Broschyrställ på mässa

De flesta som någon gång ställt ut på en mässa vet hur mycket ett broschyrställ gör för exponeringen, särskilt där man har en begränsad yta att tillgå för att visa upp sina varor eller tjänster. Något som är mycket viktigt på en mässa är att besökaren får med sig en broschyr eller liknande, eftersom mycket av tankeverksamheten sker först efter att mässan är över. När din besökare sitter hemma eller på jobbet och går igenom skörden av broschyrer är det viktigt att finnas med i den högen, för att inte bli bortglömd. Ska du ställa ut på en mässa och har en liten monter, rekommenderar vi ett broschyrställ med bord. Denna modell har tre hållare för papper eller broschyrer i A4-format och med en snygg bordsskiva ovanpå. På så sätt har du både ett bord (som du ändå behöver ha i din monter) och plats för broschyrer. Smart och smidigt, med andra ord.

 

Om du har ont om plats kan vi också rekommendera den enkla men snygga lösningen som broschyrställen Expo och Ambiente bjuder på; plats för en bunt broschyrer eller papper med en snygg inramning som är liten och diskret. Genom att använda sig av platsbesparande ställ (ett eller flera) ger man kunden ett större utrymme att röra sig i montern utan att konstant stöta emot skrymmande föremål som bara irriterar och tar fokus från affären. Detta underlättar förstås också för dig som utställare som kanske ska orka stå i montern under flera dagar i sträck.

 

Tänk också på att broschyrer är utmärkt marknadsföring eller bärare av information på platser som exempelvis olika väntrum, antingen inom vården eller hos bilverkstaden – eller andra platser där människor samlas för att vänta på sin tur. Många sitter och bläddrar i broschyrer medan de sitter och väntar, ofta helt enkelt för att de inte har något annat att göra. Här har man med andra ord deras fulla uppmärksamhet för en stund och det gör att denna kanal därmed är väl värd att överväga. I samband med besöket kanske de till och med tar med sig broschyren hem och då har ni som företag verkligen lyckats!

 

Tveka inte att höra av er till oss med alla era funderingar kring produkterna. Vi hjälper gärna till och kan agera smakråd om ni så önskar. Berätta för oss i vilka sammanhang ni har tänkt använda broschyrställen, så ska vi säkert komma fram till en lösning tillsammans. Det viktiga är att du som kund blir nöjd och att ni får ett lyckat event eller lösning i er verksamhet. Tänk på att skapa ett snyggt första intryck av ditt företag som kunden sedan kommer bära med sig. Varmt välkomna!